onsdag 11 februari 2015

I mustache you some questions


Carolina har taggat mig och tycker det är dags för enkät. Jag som inte gillar mustascher särdeles alls ska försöka svara ändå. Innehåller rubriken en ordlek så är det självklart. Solklart. Här kommer: 

Four names that people call me (other than my real name):
- Mamma
- Fröken
- Anna panna

Typ tre är det som jag kommer på ...

Four jobs I have had:

- Snabbköpskassörska
- Barnflicka
- Turistguide
- Hotellreceptionist

Vi snackar serviceyrken här, lärare kan väl kanske räknas dit också?

Four movies I would/have watched more than once:

- Grease
- Dirty Dancing
- Djungelboken
- Lejonkungen

Japp, ingen raffinerad smak att redovisa precis.

Four books I would recommend:

- Oceanen vid vägens slut - Gainman
- Timme Noll - Lundberg
- Jag heter inte Miriam - Axelsson
- Floden mellan bergen - Thiong'o

Det fick bli fyra som jag läste under 2014 och som stannat i mitt minne. Hade någon bett mig om fyrtio hade det också gått bra. Jag har ett boktips i varje rockärm, bara att plocka fram!

Four places I have lived:

- Alingsås
- Bowdon, Cheshire
- Genéve
- Göteborg

Jag gillar Göteborg. Lagom av allt.

Four places I have been:

- London
- Paris
- Barcelona
- Berlin

Jag väljer europeiska storstäder. Gillar't.

Four places I'd rather be right now:

- New York
- San Fransisco
- Kapstaden
- Nya Zeeland

Trist att jag inte gillar att flyga och att jag är apdålig på att ställa om tiden i kroppen. Långresorna känns långt borta ...

Four of my favourite foods:
- Grynkorv med potatismos
- Kalops med rödbetor
- Kyckling med gräddsås och vinbärsgelé
- Cesarsallad

Husmanskost är min melodi. Jag gillar att laga och äta rätter med få ingredienser och tydliga smaker.

Four TV-shows that I watch:

- Sherlock
- Mad Men
- The Hour
- Downton Abbey

Brittiskt nästan för hela slanten. Ser sällan på TV men konsumerar en hel del Netflix.

Four things I am looking forward to this year:

- Våren, våren, våren. I april ska jag åka till Helsingfors för att bokcirkla och hänga med #boblmaf
- Sommaren, sommaren, sommaren. Lata dagar och Louisiana Literature i augusti.
- Hösten, hösten, hösten. Bokmässan och Stockholm Literature.

Och så all vardag däremellan. Roliga och utmanande arbetsuppgifter på jobbet, intressanta nya tankar på utbildningen, mysiga stunder med min lilla familj och skrivandet och läsandet och. 

Four things I am always saying:

- Då ska vi se vad vi har här ...
- Ja, men ...
- Absolut.
- Finemang.

Four people I tag:


Alla som känner sig manade. Mustascha på - eller shave'm for later!

2 kommentarer:

  1. Dirty Dancing kan man se hur många gånger som helst! :) Grynkorven hoppar jag helst över ... :)

    SvaraRadera
  2. Europeiska storstäder är grejen för mig också, tur jag har många kvar att besöka :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!