måndag 2 februari 2015

tematrio - djur

Berätta om tre böcker där djur spelar en stor roll eller t o m är huvudkaraktären! 

Så lyder Lyrans uppmaning och som alltid så ska jag minsann komma med en liten trio. Letar efter böcker i mina listor som inte är puraktuella och som förtjänar att få en andra chans. Inte har de levande djur med heller men här kommer tre titlar med djur i. 


Från 2011: 
1. Under lejonets blick - Maaza Mengiste
2. Igelkottens elegans av Muriel Barbery
3. Haren med bärstensögon av  Edmund de Waal

11 kommentarer:

  1. Igelkotten har jag läst och den är en av mina favoriter. Haren med bärnstensögon väntar i bokhyllan. Den tredje i trion känner jag inte till.

    SvaraRadera
  2. den första har jag inte läst, men väl de två andra. varför kom jag inte på dem? bra trio

    SvaraRadera
  3. fin trio! den första har jag inte läst, men väl de två andra. varför ,om jag inte på dem?

    SvaraRadera
  4. Båda Barbery och de Waal har jag fått tipsat men sedan tvekat när jag läst baksidestexten. Blev osäker på om de verkligen var något för mig. Men kanske en dag!

    SvaraRadera
  5. Igelkottens elegans gillade jag. De andra har jag inte läst, så tack för tips!

    SvaraRadera
  6. Haren med bärnstensögonen är den enda jag inte har läst. Kanske blir det ett bibliotekslån framöver, men den verkar lite för komplicerad för min smak.

    SvaraRadera
  7. Haren med bärnstensögon har jag funderat på att läsa.

    SvaraRadera
  8. Igelkotten kom nästan med bland mina men jag vet inte varför den blev diskad riktigt... de andra två har jag hört talas om men ännu inte läst. Tack för en fin trio!

    SvaraRadera
  9. Har inte läst någon av dessa, men Igelkottens elegans står och vänta i bokhyllan.

    SvaraRadera
  10. Inte läst dessa böcker, men känner till nr 2 o 3.

    SvaraRadera
  11. Har inte läst någon av dessa, men Igelkottens elegans har jag hört mycket om.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!