lördag 21 februari 2015

vad man kan få reda på om man tar sig tid att surfa runt - RoNA

Jag har precis avslutat lyssnandet på en ny roman av Lucy Dillon och tänker att hon finns säkert på FB och Twitter. Kanske ska jag ta och kolla in henne där? Sagt och gjort, klart att en ung författare med läsare över hela världen finns på sociala medier och när jag då kom till hennes FB-sida så stöter jag på nästa grej jag måste klicka på. Hon berättar att hon är nominerad till Romantic Novels Associations korta lista och därmed kan hennes bok bli utsedd till The Romantic Novel of the Year 2015.

Böckerna tävlar i olika genrer och väldigt få av författarna har jag ens hört talas om. Hundred pieces of me tävlar i Contemporary Romantic Novel, Isabel Wolff i Historical Romantic Novel och Lucy-Anne Holmes i Romantic Comedy Novel. I den genren har hon sällskap av Mhairi McFarlane. Fler genrer finns: Epic Romantic Novel, Young Adult Romantic Novel och RoNA Rose Award.  Känslan av vara lite vilsen dyker upp.

Romantik är helt enkelt inte min bästa gren? Är det din?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!