måndag 23 februari 2015

Tematrio på liv och död?

Lyrans tematrio funderar på liv och död och uppmanar oss att tipsa om tre bra böcker med liv eller död i titeln. Jag går ut stenhårt med en superb deckare som har båda orden med:

Livets och dödens villkor - Belinda Bauer

Livet efter dig - JojoMoyes

För in de döda - Hilary Mantel

Tre kvinnliga brittiska författare som skriver utmärkt i var sin genre. Det kan man kalla dödsbra tips!

I övermorgon följer jag upp med en recension på den purfärska Liv efter Liv av Kate Atkinson. Ännu en fantastiskt bra brittisk författarinna. Hur många finns där egentligen?

11 kommentarer:

  1. Livet efter dig är den enda av de här tre som jag har läst.

    SvaraRadera
  2. Bauer har jag missat, men jag har faktiskt läst Moyes och Mantel står på min hylla. det ska bli spännande att läsa vad du tycker om Atkinson. det är något speciellt med England!

    SvaraRadera
  3. Jag hade också med "Livet efter dig". De andra två har jag inte läst. Tack för tipsen.

    SvaraRadera
  4. Liv efter liv är ju också en passande titel för tematrion :) Jag gillade den.

    SvaraRadera
  5. Kate Atkinsons bok gillade jag verkligen -ska bli spännande att se vad du tycker!

    SvaraRadera
  6. Det låter bra att två av tre av mina böcker denna vecka nämns som bra brittisk litteratur av dig :)

    SvaraRadera
  7. De två första har jag i bokhyllan, men har inte läst ännu.

    SvaraRadera
  8. Har inte läst någon av böckerna, tack för tips!

    SvaraRadera
  9. Inte läst någon av dessa, men jag är sugen på att läsa mer av Belinda Bauer :) Har hittills bara läst Mörk jord.

    SvaraRadera
  10. Tre författare som jag gärna vill läsa något av, kanske dessa? Tack för tips!

    SvaraRadera
  11. Mantels gillade jag, de andra finns på listan :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!