torsdag 23 september 2010

bokdag med bokhög

När kvällen kommer och man tillbringat den i sällskap med böcker, människor som skriver böcker och människor som gillar böcker så är man ganska nöjd med att sitta i tystnaden och klämma på en egen liten bokhög fylld med böcker från Afrika. Så många tankar och intryck som denna dag gett, och kommer att leda till när jag väl läst böckerna. Mycket nöjd med att bara ha köpt 3 barnböcker och inte en enda till arbetet. Eller nja, den ena blir nog högläsningsbok faktiskt. Dagen avslutades med en bloggfika där man plötsligt satt som katt bland hermelinerna. Jag har ju ingen bokblogg. Min blogg är en alltialloblogg. Alltsomjaggillarblogg. Detsomärskojatt funderaöverjustnublogg. Idag har varit en bra bokdag. På lördag blir det en bra pysseldag, hoppas jag. Till dess ska jag läsa!

3 kommentarer:

  1. Kul att ses även om jag inte hann prata så mycket med er i andra ändan av bordet.

    SvaraRadera
  2. Det var jättekul att träffas och prata lite Murakami - du får sno boken från mannen nu :p

    SvaraRadera
  3. Det var kul att ses även om jag också satt en bit bort... Och en bok som skriver om böcker ibland är väl också en bokblogg :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!