torsdag 9 september 2010

we all went on safari

We All Went on Safari - a counting journey through Tanzania är den bok som jag köpte i Dar es Salaam som jag läst flest gånger. Jag har använt den otaliga gånger i min undervisning och varje gång så bara njuter jag av de fantastiska illustrationerna och den söta räknehistorien. Julia Cairns har gjort de fyndiga och otroligt vackra bilderna som fångar någon slags känsla av savannen och eleverna gillar de tuffa djuren. Många lektioner har den givit upphov till som läsebok, räkneramsa, afrikanska djur, afrikamusik, inspiration till egna bilder och kunskap om svannen som naturtyp. En mysig pärla skriven av Laurie Krebs som jag kan rekommendera till alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!