onsdag 15 september 2010

hedrad

Jag har fått en hedersutmärkelse av Emmas bokhylla! Hon motiverar sitt val med:
"Joanna skriver roligt, intressant och humoristiskt och jag gillar det jag läser! Dessutom läser hon en massa spännande afrikansk litteratur och är med i Enbokcirkelförallas läsutmaning "Med Afrika i Fokus", precis som jag!". Så kul det är att få uppskattning från en läsare. Tack snälla Emma!
När man tagit emot awarden ska man:
♦ kopiera in awardbilden i din blogg för att visa att du har fått den
♦ tacka och länka till den som nominerade dig
♦ nominera sju andra bloggare och länka till dem
♦ berätta sju intressanta saker om dig själv

De två första punketrna är de lätta. Ska jag vara ärlig läser jag många bloggar och jag vet inte riktigt hur jag ska tänka när jag ska nominera andra. Den punkten får jag helt enkelt vänta med. Däremot kan jag berätta 7 saker om mig själv, om de är intressanta får vi helt enkelt se:

1. Jag är uppvuxen på landsbygden och har västgötska som modersmål.
2. Jag gillade att läsa och lyssna på vuxenprat när jag var barn. Min favoritplats på kalas var under bordet.
3. Jag älskar högläsning, läser ofta högt (varje dag faktiskt) och lyssnar gärna. Kommer ihåg när min fröken läste "Det blåser på månen" och jag kan känna känslan ännu, 33 år senare.
4. Jag har jobbat som turistguide i staden Göteborg och guidat på tyska fast jag inte kan ett ord. Jag memorerade helt enkelt hela harangen. Vid ett tillfälle fick jag hjärnsläpp och kom inte på hur det började. Då gick hela guidningen åt skogen...
5. Jag har bott nära Old Trafford.
6. När jag läste engelska på GU så var det litteraturkurserna som lockade mest. Commonwealth litterature, Shakespeare and his contemporaries, Survey course... Konstigt?
7. Handboll och friidrott är sporterna närmast hjärtat. Jag går på livesport och kollar TV och webbsändningar så ofta jag hinner.

Återkommer med egna nomineringar, tack än en gång Emma!

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du blev glad!

    fast att guida pa Tyska later....laskigt!

    SvaraRadera
  2. Vad klarar man inte när man är ung, och oövervinnerlig... Numer har jag fullt sjå att minnas var jag lagt mina nycklar!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!