lördag 25 september 2010

vad jag pratar om när jag pratar om löpning

För två månader sedan fick maken Haruki Maurakamis lilla roman Vad jag pratar om när jag pratar om löpning så att han ordentligt skulle kunna förbereda sig inför dagens långlopp. Jag ser att han kom 47 sidor i den, långloppet gick något bättre tack och lov! Men ska man vara riktigt ärlig så är det bättre att vara uthållig med löpträningen än med läsningen just när man ska springa tre mil i terräng. Jag är tursamt nog uthålligare med läsningen än med löpningen : ) och nu så annekterar jag härmed boken så att någon typ av kulturell standard upprätthålles i familjen. Tankar om den kommer, jag är redan på språng mot läsfåtöljen.

1 kommentar:

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!