söndag 16 december 2012

UNT bjuder in till läsning av Merethe


Uppsala Nya Tidning ger sig på ett nytt grepp - hos dem kan man ladda ned hela Merethe Lindströms roman Dagar i tystnadens historia med recensenten Therese Erikssons marginalanteckningar. På så vis kan jag som läser jämföra mina tankar med Thereses, jag har ännu inte läst mer än några sidor men jag gillar idén!

Vill du också läsa boken med tillhörande kommentarer? Klicka dig hit:

http://www.unt.se/kultur/har-far-du-en-hel-roman---gratis-2015303-default.aspx

Vill du dessutom läsa min tankar om boken så går det bra här och här.

6 kommentarer:

  1. Jag har planer på att läsa den här boken. Tror du det är vettigast att läsa den själv först innan man tar del av någon annans tyckande?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle välja att läsa den först och sedan läsa kommentarerna, men kanske skulle man kunna varva också. Läsa ett kapitel, läsa kommentar, läsa igen osv DEt är en fin roman väl värd att läsa hur som.

      Radera
  2. Jag har inte läst boken, men skulle inte välja att läsa den så här förrän efteråt. Men alltid kul med nya idéer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen. Jag har bara läst de inledande kommentarerna men de gav mersmak!

      Radera
  3. Hmmm ... skulle nog föredra att läsa boken först och sedan kika på recensentens kommentarer. Rädd för att läsningen och min uppfattning av boken annars blir präglad av recensentens åsikter och det vill jag inte. Men, men kul idé måste jag ändå säga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig, jag läser inte recensioner innan jag har läst själv heller.

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!