söndag 16 december 2012

vinterns goda ting

Där finns en en bok i min köksbokhylla som är extra tummad och som jag tittar i flera gånger varje jul. Vinterns goda ting av Anna och Fanny Bergenström. Så goda recept och så vackra bilder på mat, godis, dekorationer, paket och blomsterarrangemang som passar under hela vintern. Just att det är en bok som börjar med advent och varar till trettonhelgen gör att den känns aktuell under längre tid och jag gillar blandningen av traditionella recept och Annas familj egna jultraditioner. Ostkakan och Panforten är de recept jag oftast använder och det är klart att jag ska dela med mig. Varsågoda Panforte:

4 kommentarer:

  1. Åh nu vill jag komma hem och äta panforte! Funderar på att hoppa över den här uppsatsen, är trött på Per Albin Hansson nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snart är du hemma och var lugn. Per Albin finns kvar efter jul :-)

      Radera
  2. En favoritbok även i den Johanssonska hemmet :)En måstebok så här i juletider. Stora favoriter är gravad strömming och falska mozartkulor!! Underbar att bara bläddra i är den också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja mozartkulorna gör vi också men strömmingen är inget för oss. Blommorna är så vackra!

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!