måndag 21 oktober 2013

augustprisnomineringarna här!


Nu är nomineringarna officiella. Läs hela listan!

De böcker som bloggen läst länkar jag till, alla romaner som nominerades har jag läst men bara en av dem tippade jag. Lena Andersson ligger nog nära till att vinna alltsamman, Westö trodde jag inte fick vara med men snälla bloggisar upplyste mig på Twitter igår. Då utbrast jag där att det är hög tid för Westö! Jag hoppas på att hans författarskap lyfts fram med ett pris.

Den som jag inte läst och är sugen på är Uusmas bok om Andréexpeditionen.

Fackboksklassen:
Spår

Skönlitteratur:
Hägring 38
Egenmäktigt förfarande
Porslinsfasaderna
Liknelseboken

Vika titlar hejar ni på?

2 kommentarer:

  1. Westö som jag läst och Andersson som jag inte läst (än) håller jag på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du hade helt rätt om att finlandssvenskar får vara med, det hade jag glömt. Fagerholm har ju t o m vunnit :-) Klart att jag hade haft med Westö om jag hade tänkt på det! Jag lyssnade på den duktiga poeten till Visvit på mässan och jag blev imponerad. Nu är lyrik inte min grej så jag står över.

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!