söndag 13 oktober 2013

har Lange läst Munro?

Jag brukar gilla Langes för dig som har bråttomserier men... Har han läst Munro? Är det här signifikativt? Inte i min värld. Hur är det med er andra. Gillar?

Edit: En kreativ ung kvinna fast i ett äktenskap reser sig upp och stiger av tåget , en flicka som vandrar i ett snöigt landskap på en slingrande väg och fantiserar ihop historier som hon nästa tror på själv och en åldrande kvinna som reflekterar över hur det blev som det blev, livet oförlöst. Det är mina rutor.

- en novellvåg i bokbloggarhavet -

5 kommentarer:

  1. Det verkar inte riktigt som han läst eller? I alla fall inte samma noveller som jag. Där hade "medelålders kvinna finner kärlek" varit mer passande...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, inte samma som som jag har läst heller. Och jag har läst fyra samlingar och känner inte igen mig alla i känslan... Mord och sekter är väl inte precis det man tänker på.

      Radera
    2. En kreativ ung kvinna fast i ett äktenskap som reser sig upp och stiger av tåget , en flicka som vandrar i ett snöigt landskap, på en skingrande väg och fantiserar ihop historier som hon nästa tror på själv och en åldrande kvinna som reflekterar över hur det blev som det blev, livet oförlöst. Det är mina rutor.

      Radera
  2. Dina rutor stämmer mycket bättre överens med mina minnesbilder.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!