måndag 13 juli 2015

tematrio - sån't som kan flyga

Berätta om tre böcker vars titel innehåller något som kan flyga!

Lyrans uppmaning mitt i sommaren är lite småklurig och jag vill göra det ännu lite svårare genom arr inte ta med några fåglar. Får nu se om jag lyckas få till tre bra bevingade sommarläsningstips:

Fjärilseffekten av Karin Alvtegen

Little Bee av Chris Cleave

och så en sista som blir lite fusk - både en fågel och en insekt!

Lark & Termite av Jayne Anne Phillips

Som alltid så leder ett klicka på titeln till min text om boken.


18 kommentarer:

  1. Little Bee var intressant tyckte jag! Särskilt när jag läste om boken efteråt och förstod hur mycket research han hade gjort om flyktingmottagandet i Storbritannien - att alla detaljerna från flyktingförläggningen faktiskt var sanna. Brrr!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den växer faktiskt ordentligt på en. Det är toppen när lättsamma romaner också kan skicka med lite ny kunskap på vägen.

      Radera
  2. Little Bee är den enda jag läst av böckerna i din trio.

    SvaraRadera
  3. tack för tipsen! har inte läst någon av dem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Särskilt Lark & Termite tror jag att du skulle gilla!

      Radera
  4. Svar
    1. Ja, jag har lagt mitt ex på jobbet och den har varit mycket populär i lånehyllan.

      Radera
  5. Jag har inte läst någon än..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fjärilseffekten tror jag att du skulle gilla!

      Radera
  6. Fjärilseffekten missade jag, tog bara med böcker jag har läst och den står ännu oläst i hyllan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Tycker jag att du ska åtgärda :-)

      Radera
  7. Har inte läst någon i din trio . Men de två första finns på min att-läsa lista.

    SvaraRadera
  8. Fjärilseffekten var ett intressant tips. Och vilken varierad trio!

    SvaraRadera
  9. Little Bee är en stark läsupplevelse. Fjärilseffekten har jag ännu inte läst. Och den sista ligger i min hög med olästa och väntar på sin tur.

    SvaraRadera
  10. Little Bee har jag länge tänkt läsa men det har inte blivit av, bra med en påminnelse!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!