torsdag 25 april 2019

rösta på årets bok!


Då var det dags igen för en omröstning - vilken blir årets bok 2019? Svaret får vi på bokmässan och jag tycker att juryn i år gjort ett brett och spännande urval. Jag listar de nominerade här och den sju böcker som jag läst hittills länkar jag till min text. Troligen så hinner jag läsa allihop innan september, jag lovar att återkomma med mitt vinnartips då! 


Alla nominerade:
"De dubbelt så bra" av Bengt Ohlsson
"Det som göms i snö" av Carin Gerhardsen
"En katts resedagbok" av Hiro Arikawa
"Järtecken" av Christoffer Carlsson
"Manhattan Beach" av Jennifer Egan
"Mörkret" av Ragnar Jónasson
"Pachinko" av Min Jin Lee
"Påfågelsommar" av Hannah Richell
"Silvervägen" av Stina Jackson
"Stormvarning" av Maria Adolfsson
"Vaggvisa" av Leila Slimani



2 kommentarer:

  1. Tycker också att det var ett otippat men spännande urval. Jag har hittills läst fyra men siktar också på att läsa alla tolv. Silvervägen är nog min favorit hittills, men gillar även Påfågelsommar.

    SvaraRadera
  2. Läser nu Pashinko och den har börjat lovande. Troligen läser jag alla, det är ju lång tid kvar tills utdelningen.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!