tisdag 16 april 2019

stickfeber?


Nja, någon stickare blir det inte av mig. Jag är helt enkelt för otålig men eftersom jag har mästerstickare i mitt flöde, Hej Metta och Hej Marie (kolla in deras instagram så fattar ni)! så tänkte jag mig att jag skulle kunna pausa mitt spelande när jag lyssnar på ljudbok och istället låta händerna gå. Sagt och gjort. Vad gör jag då först av allt? Jo, köper en bok. Det måste vara enkelt och billigt pyssel, troligen så tröttnar jag väldigt snart. Hur hygieniskt det är med stickade disktrasor och hur praktiskt, det vete fåglarna men jag hoppas det är miljövänligt. Nu har jag i vart fall stickat några stycken. Jag prövar olika varianter varje gång och jag har material till sex stycken. Två klara. Tredje på gång ...

Dottern tittar förundrat på bilderna, hon har aldrig sett sin mamma sticka. Det betyder att jag inte pysslat med det på de senaste typ 30 åren. Sticka är väl som att cykla eller simma. Har man lärt sig så kan man. Jag lärde mig sticka som typ 8-åring och jag minns otaliga dockkläder och annat som jag tillverkat genom åren. På gymnasietiden var det tröjor som var grejen och det är nog senaste styckningsvågen som jag hängde på. Nu är det alltså dags igen, men några tröjor blir det aldrig. Håller mig till trasor! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!