torsdag 4 november 2010

en egodag?

Hur skulle en egodag se ut för dig? Det är måhända en av frågorna som Tomas, samtalscoachen som vi mötte på fortbildningen i veckan, skulle ställa för att få mig att tänka till? Jag som egentligen har hur mycket tid som helst att förfoga över känner ibland frustration över tidens räcka till eller inte. Då säger jag ofta lite slarvigt, om jag bara hade en egodag då och då så skulle det kompensera. Men vad är då en egodag? Just idag handlar det om att läsa tidning och bok, byta däck på bil, städa och putsa fönster, tvätta, blogga och surfa, fixa pocket och påhittpåse och skicka den, promenera till hagabadet för helkroppsmassage och sedan se handboll i lisebergshallen. Det är verkligen en egodag - jag gör nytta som gör att jag kan ha egostunder resten av veckan också, jag skickar en gåva för att det är kul att ge och få, jag får lite lugn för kroppen och stimulans för knoppen. Det är EGO för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!