lördag 6 november 2010

snacka om åldersnoja

Alla vill till himlen men ingen vill dö. Det gällde även kejsaren i Kina , så till den milda grad att han sände jungfrumöer över haven för att hämta hem örter som skulle garantera ett långt liv. Om kejsaren mot förmodan ändå skulle stryka med så förberedde han sig grundligt inför livet efter detta. Vad sägs om en armé i naturlig storlek, vagnar och hästar, husdjur, tjänstefolk, hustru samt konkubiner? I terrakotta då men ändå...Har sett en spännande utställning i dag i huvudstaden, rekommenderas varmt! (bild kommer när jag lärt mig sköta den här makalösa manicken som kallas android) :)
Edit hemma i datorns hägn: Om här finnes någon teknikintresserad läsare som kan förklara för mig hur jag ska blogga bilder med min android så Feel free! Enlighten me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!