onsdag 10 december 2014

den bästa klappen - att ge en slant eller två?


Jag har alltmer tröttnat på köpandet, jag går ytterst motvilligt i affärer och om jag måste handla så blir det ofta via Internet och med en sån känsla så kan julhandeln bara kännas totalfel. Det jag hoppas blir årets julklapp är en gåva till något bra ändamål, kanske till Musikhjälpen, Unicef eller Barnfonden?

Men å andra sidan, det är klart att om det hamnar en bok eller två under granen med mitt namn på så kommer jag inte att klaga, visst är det kul att både ge och få något utvalt. Något som givaren lagt ned eftertanke och ansträngning i. De gåvorna är de finaste enligt mig, de som krävt lite möda. Och det ska sägas, att köpa böcker till mig är inte enkelt ... Betydligt enklare att dra iväg ett SMS eller mail till en insamling.

Gör det - skänk en slant eller två. Och köp en bok eller två. Ska vi säga så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!