fredag 23 januari 2015

dags för debutantpris


Nu är nomineringarna klar för Borås Tidnings debutantpris och jag har läst 3 av de fem nominerade. Tove Folkessons Kalmars jägarinnor, Negar Nasehs Under all denna vinter kallade jag "årets bästa debutant" på min blogg och Åsa Fosters Man måste inte alltid tala om det hamnade på min årsbästalista när det handlar om novellsamlingar. Agnes Gerner och Maxim Grigoriev har jag ännu inte läst. 

Om jag nu skulle önska så hoppas jag på Negar Naseh, hon har enligt mig uppmärksammats allt för lite för sin mycket välskrivna roman som i sin andra del består av en arbetsdagbok som kommenterar  skrivprocessen. Spännade!

Har du läst? Vem hejar du på?

Vinnaren meddelas den 19 februari i direktsändning och förutom äran vinner man 100 000 kr. Återkommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!