onsdag 10 oktober 2018

veckans tema är hundar!


I måndags skrev jag om en fin presentbok om historiska hundar inne på Kulturkollo - kika gärna in - och det lär bli den enda boken om hundar som läser till veckans tema. Just hundar är inte riktigt min grej faktiskt men en aktuell bok som jag verkligen skall läsa någon gång i framtiden är Marie-Louise Ekmans anteckningar om maken Gösta Ekmans cancersjukdom och sjukhusvistelse. "Få se om hundarna är snälla ikväll" är titeln och både på babel och i Lundströms bokradio har man kunnat höra henne berätta om hur boken blev del av sorgeprocessen. Jag lyssnade på MLE på bokmässan och jag beundrar hennes sätt att dokumentera och reflektera över så svåra frågor. Att leva med döden i sängen bredvid är en upplevelse som ingen glömmer. Jag är säker på att boken är helt fantastisk men den är inte för mig just nu. Jag har levt det och överlevt det och jag ser fram emot att läsa om andras erfarenheter längre fram. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!