söndag 6 november 2011

bilderna fortsätter att språka med varandra

Dagboksblad, Frida Kahlo,
Göteborgs konstmuseum
De senaste veckorna har handlat om en hel del konst, idag vandrade jag till Götaplatsen för att se Diego Rivera och Frida Kahlo-utställningen och det var spännande att se samlingen självporträtt av Frida hängande sida vid sida. I dem kunde jag ana en stark och envis kvinna som blev alltmer självständig med åren men det som fångade mig allra mest var några blad ur hennes dagbok. Med den svensk-mexikanska utställningen på Dunkers Kulturhus i Helsingborg i färskt minne så kunde jag föreställa mig hur samtalet emellan de här bilderna skulle kunna funka. De skulle troligen babbla på för fullt! 
Mexico rides Sweden av Loana Ibarra,
Dunkers Kulturhus, Helsingborg


4 kommentarer:

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!