måndag 14 november 2011

favoritpresenten

Nästan varje gång jag har vägarna förbi Konstmuséet så hamnar jag i shopen. Väl där är risken stor att jag köper något av Charley Harper. Helt underbar bildvärld med djur och natur som det allra vanligaste motivet och jag använder ofta hans bilder i skolarbetet. Den här gången köpte jag ett fint pussel och en målarbok till en liten tjej som är mycket duktig på att rita och måla. Kanske kan hon inspireras av hans bilder som är både humoristiska och mycket vackra i sin enkla grafiska form. Ugglorna är mina favoriter!
familyowlbum av Charley Harper

4 kommentarer:

  1. Bravo svenskaläraren att du gillar de geometriska figurerna ;-) Verkar vara en skoj bok!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är en fantastisk konstnär som man kan jobba mycket med. Rekommenderas!

    SvaraRadera
  3. Eller hur! Han har ofta ugglor som motiv. Alla lika söta!
    http://fabframes.wordpress.com/2011/07/29/owl-prints-by-charley-harper/

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!