måndag 4 mars 2013

marsutmaningen spikad!

Det är härligt med levande bloggar där diskussioner och kommentarer haglar. Jag gillar bloggandet just av den anledningen, man kan delta i samtal på egna villkor. Det är både spännande och uppmuntrande att få kommentarer och särskilt då de som utmanar lite. Får igång samtalet. Nu uppmanar Linda oss att hänga på en social utmaning - kommentera på minst fem olika bloggar varje dag. Jag skulle vilja lägga till för egen del att kommentarerna ska handla om böcker och läsning, tulpaner och annat mysigt är liksom lättare att skriva om. Det kanske jag inte riktigt fixar alla dagar men jag kan helt klart bli bättre på att kommentera. Marsutmaningen spikad!

8 kommentarer:

  1. En kul utmaning men just nu känner jag mig lite för splittrad för att haka på. Kommentera gör jag en del även utmaning förstås, för precis som du säger, är ju det en del av charmen med bloggandet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer säkert inte att lyckas alla dagar men går det några gånger då och då så är det ändå bra. Tänker jag :-)

      Radera
  2. Kommentera mera borde jag nog. Är inte så mycket för typ jerkor men nog tänker jag något efter alla bra inlägg jag läser och alla bra tips jag snappar upp.

    Alice Munro utläst. Ska försöka mig på ett inlägg om novellsamlingen som helhet också...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul med Munro - jag har just fått hennes nya att lotta ut! Jag länkar till din blogg om Munro också!

      Radera
  3. Kul utmaning! Tror att tulpankommentarerna också är uppskattade dock :)

    SvaraRadera
  4. Ja jag är med i samma utmaning! Ser att du läser I morgon fyller jag tjugo som tydligen fick en fyra av Duke i morronsoffan i går.
    Har inte läst något av honom men funderar hårt på att göra det.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är bra! Särskilt gillade jag faktiskt den senaste som var nästan som en novellsamling. Väl värd! PS. recdag på torsd - då skriver jag mer1

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!