fredag 15 mars 2013

sonjas sista vilja

Vem har inte drömt om att mitt i livet plötsligt ändra kurs? Plocka upp sina drömmar från ungdomen och kasta loss? Och dessutom vara ekonomiskt oberoende?

Jag har. Lovar. Svårigheten vore väl bara att finna på vad man skulle göra, idéer finns i hundratal men så ska det verkstad till också. Problemet med vad de tre väninnorna i Sonjas sista vilja  ska ta sig till det har väninna nummer fyra löst åt dem. Sonja dör hastigt och i hennes testamente finns noggranna instruktioner över vad väninnorna, som är i 50-årsåldern och alla rotade i Stockholm, ska göra för att ärva Sonjas förmögenhet. De skickas ut i världen med olika uppdrag och som medelålders amazoner så tar de sig an sina utmaningar.  Lagom exotiska miljöer, fnurror och missförstånd, följ din dröm, kärlek, sex, vänskap - det här är en relationsroman helt enkelt som jag skulle kunna hittat som följetong i en veckotidning. Lättläst, mallat i korta kapitel - har det här publicerats på annan plats innan det blev bok? Romantisk komedi säger förlaget, lättläst tantlitt säger jag. Jag blev nog lite besviken om jag ska vara ärlig.

Många har bloggat om den här boken och många har gillat väsentligt mer än jag gjorde. Kika till exempel in hos Erika och läs hennes tankar!

6 kommentarer:

  1. Nähädå, den har inte publicerats någon annanstans innan den kom ut, däremot sändes den efteråt som följetong i Hemmets veckotidning.
    Tack ändå för att du har läst min bok,
    kram och trevlig helg!
    /Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för svar. Så långt bort var inte gissningen med veckotidning då :-). Trevlig helg till dig också!

      Radera
  2. Kul att höra vad du tyckte om boken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi tyckte nog inte likasamma men det har mindre betydelse. Det intressantaste är när man tycker olika!

      Radera
    2. Precis då är boksamtalen som bäst egentligen. När man får en annans vinkling på texterna.

      Radera
    3. Så tråkigt det vore om alla tycket samma:-)

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!