lördag 25 november 2017

bok på film: Trollvinter


Vi fortsätter veckan med bok på film inne på Kulturkollo - idag tipsar Linda om en älskad ungdomsbok - allåldersbok som blivit TV-serie. Jag för min del vill heja fram en film som inte ens haft premiär ännu. Nästa fredag har Trollvinter premiär och jag har läst förhandsrecensenter som varit mycket nöjda och kallar den en allåldersfilm. Vad kan gå fel med en så fin grundstory? Ni som känner mig vet att det är en av mina all-time favoritböcker som jag envisas med att läsa varje år. Biobesök någon? 


5 kommentarer:

  1. Sv: tack så mycket för tipset! Kul att hitta till din blogg också, lägger till den på listan med bloggar jag ska klicka mig in på dagligen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen hit, kika runt. Kanske hittar du något du gillar. Jag delar upp mina boktips efter världsdel och man kan söka på bara Afrika t ex.

      Radera
  2. Trollvinter är så fin. Det går nog inte att misslyckas som film.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar som att filmen handlar om julfirandet så den är nog omarbetade en del. Troligen blir det ändå en fin film :-)

      Radera
  3. Åh den verkar jättebra och så fin!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!