lördag 16 december 2017

teknikens under ...


Tänk att man haft en mobiltelefon som bara gick att ringa på. Och SMS a och hjälpligt fotografera med. Och tänk att man sparat densamma i en låda. Jag minns hur irriterad jag var när vi tömde min pappas dödsbo och hittade decennier av elektronikskrot, ni vet sånt som bara legat i en låda i åratal. Idag var det dags för en ny telefon till mig, efter år med ett batteri som klarar typ en halvtimmes användande och ett släpande på extrabatterier modell large är så tröttande i längden. Så ny telefon var det. Och som av en händelse så hittar jag ett gäng gamla i lådan när jag ska leta fram lappen med puk-kod och annat. Telefoner som jag sparat. Var alla laddare är kan man ju bara spekulera kring ...

Jag älskar min smarta telefon, jag fotar och bloggar, surfar, chattar, instagrammar och fejsbookar, lyssnar på ljudbok och läser tidningen och gör det mesta utom att ringa då. 

Hello iPhone 8, vi ska säkert bli goda vänner! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!