tisdag 10 juni 2014

tematrio - Sverige

Lyran bjuder upp till trio igen. Här kommer tre svenska favoriter från det senaste halvåret:

Klingsor - Torgny Lindgren
Under all denna vinter - Negar Naseh
Mary Jones historia - Elin Boardy

Två berättelser från Norrland och en från Västindien skrivna av en gammal man och två unga kvinnor, varav en debutant, får bli mitt bidrag. När kikar under min tag svenska böcker så ser jag att jag läst många fina under våren, kolla gärna på allihop. Hade enkelt kunna göra en lista om tio!

16 kommentarer:

  1. Nyfiken på alla tre :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra, och sinsemellan mycket olika.

      Radera
  2. Jag har inte läst någon av dem men är särskilt sugen på Naseh! Intervjun i Babel med henne var härlig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen. Synd att Babel blivit restriktivare med playklipp. Hade gärna länkat den.

      Radera
  3. Mary Jones historia är jag grymt sugen på, måste nog fräscha upp min Skattkammarö lite först.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gick fint utan att ha den helt nuläget också :-)

      Radera
  4. Mary Jones historia ska jag läsa. Elin Boardys böcker verkar intressanta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är fina. Historiska romaner med särskilda tvister.

      Radera
  5. Har inte läst någon i din trio. Tack för tipset.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du hittade ngt du gillade.

      Radera
  6. Mary Jones skulle jag vilja läsa, ser framemot din recension av Tjockare än vatten.
    Mia

    SvaraRadera
  7. Inga böcker jag har läst, men jag blir nyfiken på alla tre :)

    SvaraRadera
  8. Elin Boardys bok jag jag läst, och gillade. De andra två står på min läslista!

    SvaraRadera
  9. Idel nyheter för mig, tack för tips :)

    SvaraRadera
  10. Spännande med böcker jag inte hört om tidigare, tack för tips!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!