torsdag 26 juni 2014

svår läsning i min låda idag ...

Feelgoodbobliotekarien undrade häromdagen vad som egentligen är svår läsning? Ingen lätt fråga att besvara, en av de svåraste sortens böcker för mig är när barn lider, är sjuka, utsätts för vanvård eller övergrepp. Efter att ha följt Annika Koldenius på sociala medier och sett hennes väg fram till förlagskontrakt så vill jag så gärna läsa, vill så gärna. Men det här kommer att bli en tuff bok. Jag får läsa i små portioner. Mycket små. Vi var alltid beredda.

6 kommentarer:

  1. Fick också och känner precis som du att jag väldigt gärna vill läsa, men det får bli varvat med annat. Har dock hört att den ska vara bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror säkert att den är bra, jag ska absolut läsa men ämnet är svårt.

      Radera
  2. Jag skulle också vilja, men kan inte. Inte nu. Kanske senare i livet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var sak har sin tid, jag vet allt för väl hur det kan vara och ibland är det inte tid.

      Radera
  3. Det känns som att vi måste orka läsa, när hon har orkat skriva.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!