onsdag 4 juni 2014

bokfrågan: sommarläsning?



Vilka böcker planerar du att läsa i sommar? 

Så frågar Helena på Ugglan och boken och jag ska svara lite lagom svävande sådär ...

Jag vet att sommarläsningen brukar bli en ganska blandad kompott: en hel del lättsmälta deckare lånade på e-lib, några ljudböcker och ganska många titlar från den där dåligtsamvetehyllan med halvdammiga jagskaläsanärjagfårtid. I den finns just nu ganska många böcker från alla världens hörn och Liberty är en av tegelstenarna som kommer att bli läst. En annan är En blomma av blod

Sedan blir det säkert en hel del oplanerat lustläsande, jag är en storläsare under sommarmånaderna och jag vill gärna läsa in mig på både de författare som kommer till Louisiana Literature och till Bokmässan. Den planeringen återstår att göra när jag fingranskat programmen. 

Bokcirklelböckerna är givna. Stora makters uppgång och fall, En storm kom från paradiset och bokbubblarboken är redan bestämda.

Ungefär så blir det. Mellan tummen och pek. Sisådär 50 titlar blandad konfekt är min plan. 

4 kommentarer:

  1. Härligt att hinna läsa mycket! Och trevligt med en blandning av planerat och infall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, jag älskar att läsa på sommaren. Jag ska verkligen försöka lustläsa!

      Radera
  2. Tycker också man ska låta läslusten styra ganska mycket på sommaren, ta det man är sugen på och bara satsa på att få så mycket härlig läsning som möjligt :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!