måndag 30 juni 2014

i denna ljuva sommartid - en dos Gotska Sandön


Almedalsveckan är i full svang och jag håller mig från politiken här på bloggen. Skulle kunna skriva en hel massa om hur skolfrågorna används som slagträ och hur partierna övertrumfar varandra i löften om speciallärare och mindre grupper. Jag ska arbeta i en grupp om 27 nioåringar i höst. Hmm ... 

Fortsätter istället att skriva om deckarserien som utspelar sig på Gotland. Mari Jungstedts I denna ljuva sommartid  utspelar sig precis i årstiden som vi nu befinner oss i. Den börjar på midsommarhelgen och deckargåtan är löst i mitten av juli. Tre heta veckor där två män kallblodigt avrättas blandas med tillbakablickar från en sommar i mitten av åttiotalet. Lite lagom småmysig sommardeckare. Jag blir sugen på att resa till Gotska Sandön, det låter som en mycket vacker plats. Jag bjuder länstyrelsens flygfoto:

Och min favoritpsalm:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!