torsdag 10 oktober 2013

Hallå - nu facebookcirklar vi om Alice, häng på!

Det är klart att vi ska läsa och prata om den första utpräglade novellisten som fått nobelpriset! Nu startar jag en FB-cirkel där vi samtalra om de olika novellerna. Jag hoppas att många, många vill läsa och diskutera tillsammans med mig!

Jag tänker att vi läser Brinnande livet och diskuterar några noveller per vecka från och med v 44. Jag skapar en grupp på FB och man deltar så mycket eller så litet som man har lust. Sprid ordet så att många nås och anmäl er här i tråden, eller via mejl till mig anna (at) joholofsson.se, man kan också ansöka direkt till gruppen: https://www.facebook.com/groups/623960840988784/

Det finns plats för 20 deltagare.

Häääääng på!

- Cirkeln är nu knökfull. Fantastiskt roligt att så många ville vara med men det är svårt att få till bra kommunikation om man är för många. Det verkar finnas många intresserade så kanske någon annan tar vid och startar upp fler grupper? -

- en novellvåg i bokbloggarhavet - 

25 kommentarer:

  1. Jag är gärna med nu när läslusten börjar komma tillbaka :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är gärna med. Enda problemet är att jag reser till Island på en vecka för att föreläsa. Tar boken med mig :-) Skapar du en ny grupp?

      Radera
    2. Japp, jag skapar en egen grupp med namnet Brinnade livet, välkommen. Vi börjar måndag v 44!

      Radera
  2. Svar
    1. Välkommen! För att jag ska kunna lägga till dig i FB-gruppen så behöver vi vara vänner :-)

      Radera
    2. Annats ansöker du om medlemskap i gruppen på Fb som heter Brinnande livet . välkommen.

      Radera
  3. Javisst är jag med och novellcirklar. Har bara läst den första novellen i "Kärlek, vänskap, hat" hittills. Idag köpte jag "Brinnande livet" som e-bok :)

    SvaraRadera
  4. Eftersom jag inte läst klart boken än så hakar jag gärna på. V 44 vet jag inte hur mycket jag hinner (Deckarfestival!) men sen kan jag ägna mig åt bokcirkeln ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen - ansök till gruppen Brinnande livet :-)

      Radera
  5. Svar
    1. Välkommen, du kan ansöka till gruppen på FB - jag har länkat, eller så blir vi vänner och då addar jag dig :-)

      Radera
  6. Såklart jag är med! Så kul med en novellist som pristagare!

    SvaraRadera
  7. Jag hänger på. Har lite dåligt samvete för att jag inte kommit mig för att läsa något av henne trots att jag funderar på att göra det

    SvaraRadera
  8. Hm, jag som precis avsagt mig två läsutmaningar tycker såklart att det här låter som en jättekul idé. Nu skriver du ju att man får delta så mycket eller lite man vill så jag anmäler mig åtminstone. Jag har aldrig läst Munro och försökte göra ett e-lån från bibblan nu ikväll men fick bara felmeddelande hela tiden. Gissar att jag inte var ensam och att försöka göra det lånet! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen! Ansök till Fb-gruppen så är du på banan!

      Radera
  9. Jag hakar ner än gärna på! Låter som en rolig idé. Ska försöka få tag på boken så snart som möjligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen - ansök till FB gruppen så ses vi där!

      Radera
  10. Jag är väldigt gärna med! Rolig idé!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kniper absolut sista plasten. Välkommen att ansöka till FB-gruppen.

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!