tisdag 22 november 2011

frankenstein är vår nästa bokcirkelbok

Såja, nu har jag äntligt läst klassikern Frankenstein - eller den moderna Prometheus av Mary Shelley för första gången. Jag ska inte skriva ned så många tankar idag eftersom jag vill spara lite på mig tills vår bokcirkelträff den 1 december, det var ett gott val av klassiker som vi gjorde. Dessutom var det extra kul att Victor Frankensteins hemstad var just Genéve där jag bott under ett år på 80-talet. Platserna och naturen kunde jag personligen känna igen trots att nästan 200 år gått sedan boken skrevs, jag bodde vid foten av berget med Mont Blanc i blickfånget och det är då en passande miljö för en riktig romantisk skräckis. I väntan på vår bokträff så kan jag tipsa alla min medcirklare om den eminenta lilla affären på nätet där man kan köpa diverse prylar, vem vill inte ha en maskeradkostym eller en samlardocka? http://www.hauntedshop.co.uk/frankenstein.html

Hoppas vi ses nu den 1 december så att vi kan prata om allt det där som ryms i den här fantastiska romanen. Värma upp med film kanske?

3 kommentarer:

  1. Frankenstein är underbar, en av mina favoritböcker! Och vilken rolig nätbutik, fastnade ett bra tag :) Har du beställt nånting därifrån, vet du om det funkar bra?

    SvaraRadera
  2. Grattis, din gissnig i min "Vart är jag på väg" ger din en vinst! Maila mig din adress (isaksson.nilsson(snabela)gmail.com så kommer den. Baltimore och Washington D.C var det fulla svaret ;)

    SvaraRadera
  3. @ Eli: Nej, jag har inte handlat där, hamnade där av en slump. Min bästa gren är ju inte skräck ;-)
    @ Bea: Oj då tackar! Mailar genast.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!