måndag 7 november 2011

somliga dagar

Somliga dagar är bara sådana. Ganska tjatiga faktiskt. Kom in när det ringer, häng upp kläderna, ta med dig ryggan, lyssna, ta upp boken, öppna den, bär undan fruktskalet, ta upp din penna, lyssna,  plocka upp alla färgpennorna, gör uppgiften, sitt på din stol och räck upp handen när du vill säga något...

Frenetisk aktivitet, ett klippande och tejpande, skrivande och muttrande. Plötsligt sitter eleven på stolen med ena handen över munnen och viftar febrilt med den andra.

Ja, ska försöka. Lovar!

5 kommentarer:

  1. Märks att det varit lite ledigt ;-)

    SvaraRadera
  2. Kreavtivt att hitta på nya sätt att tillkalla uppmärksamhet :) Du har fått en utmärkelse av mig på min blogg!

    SvaraRadera
  3. Tack Vicky för värmande hjärtan! Jag önskar att jag kunde hjälpa mina elever innan de känner att de måste vifta med flaggor...

    SvaraRadera
  4. Ja, jag har sparat den där flaggan för att påminna mig om vad som är viktigt!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!