måndag 14 november 2011

föll till föga sent omsider

Jag minns faktiskt att jag satt i bokbloggarnas rum på mässan och sa att Min Kamp kommer jag inte att lägga tid på. Jag har läst del 1 och gillade men sen var det något med all den här publiciteten och skriverierna som gjorde mig avskräckt. Babel i torsdags ändrade på det och nu har jag sent omsider beställt del 3 på norska. Det ska bli riktigt intressant att läsa den gode Karl Ove på modersmålet. Det var länge sedan jag läste på norska, senast var det Ut og stjele hestar, men norskan ligger så nära min västgötska så det brukar funka. Där finns något i hans sätt som gör att jag faller till föga och måste ta reda på om bilden stämmer, sedan är vi ju nästan jämnåriga så den barndom han beskriver är lika i tid med min egen. Ni ser, jag måste helt enkelt köpa del 3 :-) Ser fram emot ett litet brunt paket i min postlåda!

4 kommentarer:

  1. del 2 då? hoppar du den? Jag lyssnade på ettan i somras och den var bra att ha i öronen när jag gick mina morgonpromenader :-)

    SvaraRadera
  2. Kör direkt på del 3 som handlar om barndomen, får se om det blir del 2 se'n.

    SvaraRadera
  3. Jag är också beredd att ge mig...

    SvaraRadera
  4. ser faktiskt fram emot boken nu. Jag hoppas på en bra barndomsskildring.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!