torsdag 24 november 2011

säsongsavslutning på gång!

Jag vet, jag kan inte skriva om babel varje vecka. Det blir för tradigt, men eftersom det nu är sista programmet för säsongen så kan jag väl klämma till med ett inlägg. Ikväll är det novellernas tur och fastän jag inte är någon inbiten novelläsare så tänker jag absolut titta. Nyligen läste jag Jonas Karlssons senaste samling, Adichie har jag läst och absolut tokgillat och en dos Fredrik Lindström kan väl aldrig vara fel så här dan före dan före på spåret...

Undrar just vem som kommer att ta över programledarrollen, jag hoppas på Johanna Koljonen. Nu blir det till att bänka sig snart för att se årets sista babel!

Edit: I dag valde babelpanelen de tre bästa böckerna under året. Två av dem har jag skrivit om: Frihet och Grand Final i skojarbranschen. Inte alls oväntade val, men jag var ju inte odelat glad i Freedom. Vad tyckte ni om panelens val?

4 kommentarer:

  1. Hoppas också på Koljonen! Får spela in Babel ikväll då jag är själv med grabbarna O och troligen läser Bröderna Lejonhjärta när det är dags för Sjölin att ta farväl.

    SvaraRadera
  2. Bröderna Lejonhjärta slår allt. Kan du läsa den utan att gråta? Det klarar inte jag...

    SvaraRadera
  3. Det är så bra med svt play :-)

    SvaraRadera
  4. Play är fantastiskt, jag tittar ofta!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!