fredag 11 november 2011

11 11 11

Om jag nu trodde på numerologi så skulle jag kanske köpa en lott eller två på detta märkliga datum. Tror jag mer på tekniken så berättar min kunnige man att 111111 motsvarar frågetecken översatt till tangentbordet. Frågetecken eller ödet eller bara en härlig läsdag? Idag blir läsningen nummer 1 och jag har då en bok i min hand som förenar de alla!

1Q (som kan tolkas både som nio och frågetecken) 84 står på menyn och måhända finns det fler titlar som passar en dag med siffror? I min hylla hittar jag en salig blandning:
Woman at Point Zero
One day
Två, Märta Tikkanen
Tre apor
Tre män i en båt, Jerome K Jerome
Six Suspects
Sju stenar till den otrogna hustrun
Åtta procent av ingenting
Tretton timmar
Catch 22
80 romaner för dig som har bråttom, Henrik Lange
Nineteen eighty-four, George Orwell
6000 kalla, James Ellroy

och

1Q84 del 1, del 2 och del 3 förstås.

Vad läser du fredagen den 11/11 2011?

Edit: redigerade inlägget efter att ha läst Lyrans inlägg i ämnet. Tack för tips!

8 kommentarer:

  1. Hej!
    Ett spännande datum. Jag är bara glad att det aldrig kommer att bli den 13/13-13....
    Idag läser jag engelsk kurslitteratur om språkinlärning, jipphiiii!!!!
    Skulle bra mycket hellre läsa något annat.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. När jag kommit hem fr jobbet ska jag läsa Utrop. Och så har jag faktiskt några lotter på lut att skrapa tillsammans med mitt lunchssällskap, kanske ger datumet oss extra tur den här gången?
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Hannele: Jag missade bröllopsfestligheterna men 600 m tårta var säker gott!
    @ bokslukaren, jag är avis på dig som får läsa kurslitteratur!Särskilt engelsk...
    @ Hermia: Mysigt med fransk afton. Brie och ett glas rött till så är det fredag!

    SvaraRadera
  4. Catch 22. Handlar den om ngt jag kan ha hjälp av måntro?

    SvaraRadera
  5. Nja, det är Joseph Hellers bok Moment 22, så kanske inte i yrket precis :-)Men det är en bok som M älskar, finns med på hans lista över de roligaste böckerna ever...

    SvaraRadera
  6. Jag läste att ett par skulle gifta sig igår, den 11/11 2011, klockan 11.11. Det kallar jag att gå in för det hela, haha. :) Själv läste jag inget sifferartat alls igår, utan istället "Ett gott liv" av Ann Heberlein, varvat med "Huset du älskade" av Tatiana de Rosnay.

    SvaraRadera
  7. I Gbg hade de bröllop kl 11.11 med 11 par i domkyrkan och stadsfest med 600 m tårta efteråt. Missade festen men får önska all lycka till brudparen. Ann Heberein läste jag förra sommaren men har inte kommit mig för med den nya. Ser fram emot att läsa om den på din blogg!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!