söndag 31 januari 2016

imorgon börjar resan jorden runt


Lyrans Noblesser startar sin resa Jorden runt imorgon och det är Amerika som gäller i februari. De texter hon valt ut är:

En bön för de stulna - Jennifer Clement (Mexico)
Hägern - Lise Tremblay (Kanada)
Jag har det rätt bekvämt, men skulle kunna ha det lite bekvämare - Lydia Davis (USA)
Hausfrau - Jill Alexander Essbaum - (USA)
Kaptenens verser - Pablo Neruda (Chile)
Axolotl - Julio Cortázar (Argentina)


För min del kommer jag att bokprata om Lydia Davis novellsamling på Kulturkollo Läser - som jag redan läst - skriva om En bön för de stulna och reprisera min text om Hausfrau. Så kommer där ett och annat bonusinlägg också, det utlovas redan nu. Det blir min resa i februari - hurdan blir din? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!