lördag 23 januari 2016

Sherlock the Abominable Bride


Sherlock och Watson dyker upp i en julspecial på Tv ikväll och det är klart att jag måste titta!  Jag är barnsligt förtjust i den brittiska dramaserien där både Benedict Cumberbatch och Martin Freeman briljerar. När handlingen dessutom är förflyttad till 1890-talets London så är peppen på fantastisk kostym och miljöer om möjligt ännu större än vanligt. Vill man få expertkommentarer till avsnittet så ska man följa Mattias Boströms twittrande @mattiasb #SherlockSVT. Han själv rekommenderar visserligen att man ska följa den komplicerade handlingen noga och läsa hans tweets i efterhand ...

Hur som, högtidsstund väntar, smygkika här! 

8 kommentarer:

  1. Precis vad jag också skriver om idag! Great minds osv... ;) Jag älskar ju allt gammalt så peppen är extra stor när handlingen är i viktoriansk miljö.

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Jag ser aldrig på TV när det sänds utan väljer från Play men när det är Sherlock så blir det högtidsstund!

      Radera
  3. Jag kände mig så dum när det började pratas om detta avsnittet i julas - jag trodde att den alltid utspelade sig i viktoriansk tid! Ännu ett bevis på hur kass jag är på att hänga med ibland ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han har ju vanligtvis ett antal mycket moderna tekniska gadgets, telefoner och datorer men klädseln och lägenheten blinkar ju verkligen till viktorianska London. Härligt med såna serier som förvillar en lite :-)

      Radera
  4. Ja - jag har alltså aldrig sett serien (även om jag vill!) så jag har bara missförstått hela konceptet, har inte sett den med datorer och trott att det var viktorianskt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycko dig som har hela serien kvar! Grymt bra!

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!