lördag 9 januari 2016

Vinter med kulturkollo #pulka



Idag var det en sådan dag då det inte riktigt blev ljust - i den grå halvdagern begav vi oss ändå ut i snön. Uppe i hagarna vid sommarstugan har vi åkt pulka och skidor någon gång varje år. För mig är snölek starkt förknippat med barndom. Vi var ute och lekte året om och otaliga är de timmar vi åkt pulka (backen vid min mormor och morfars skogsväg är inte att leka med ...) och hemmavid hade vi kohagar som vi trampade till med skidorna och gjorde slalombanor i. Min pappa hade tidigt en digital klocka som man kunde ta tid med ända ner till hundradelar. 1977 gjorde den mig populär bland killgänget i den lilla by som jag växte upp. 

Nu hamnade jag väldigt långt från dagens ord som är #pulka. Så kan det gå när man glider iväg i tanken! M och J håller sig på spåret i allafall :-) Men någon pulka fick vi inte åkt denna dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!