lördag 2 januari 2016

Vinter med Kulturkollo #löfte

"Dä ä bäst å inget säga så har en inget sagt" så lyder en av de visdomsord som jag är uppvuxen med. Alltsammans ska förstås dessutom sägas på den bredaste västgötska. Det där med att lova saker som man ska göra är ju nästan lika illa som att skryta om hur redig man är. Nästan. Hur som haver. Min föresats inför 2016 är att mer än 2015 försöka ta del av annan kultur än böcker. Teater, opera, konst. Försöka duger och visst är det rimligt att komma iväg på något kulturellt varje månad? (Och då räknas inte författaraftnar och annat bokligt.) Jag ska pröva att göra det till ett #löfte

Lövat ä lövat, å så sa en görat också.  
Som illustration bjuds 4 skulpturer som vi sett idag. Mer om konstnärerna får jag fylla på hemma. 



4 kommentarer:

  1. Det borde jag också ha som löfte. Älskar kultur av alla slag, men det är böckerna som får 99 procent av min uppmärksamhet. Det finns ju mycket mer att uppleva när det gäller kultur.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är urkass på musik och film så där har jag inte ens intresse för att bättra mig. Teater och opera däremot borde jag kunna få till. Konst är nog redan en gång per månad när jag tänker efter.

      Radera
  2. Låter som ett fint löfte.
    Jag tänker lite i samma bana. Bloggen min heter ju av en anledning kultursnack. Dock har det blivit litegrann av den varan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kultursnack är härligt! Jag skriver dessvärre mest om böcker och läsning.

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!