torsdag 7 januari 2016

Resa jorden runt - en passande utmaning för mig

I år är det två aktiviteter på gång i bloggosfären som vill puffa för och peppa för världslitteraturen. Jag har inga läsutmaningar i år men självklart ska jag hänga med så gott det går både på Lyrans resa jorden runt och på Johannas världsomsegling på 366 dagar.  Båda utmaningarna går ut på att vi ska stötta och tipsa varandra om bra böcker från hela världen. Det är lätt att man hamnar i läsning från Sverige, USA eller Storbritannien och det är ju synd. Så många fler litteraturområden som där finns att upptäcka.

Förra året läste jag böcker från 39 länder, jag hoppas att jag ska kunna få ihop fler än det i år. Häng nu med och läs er jorden runt! Klicka er in till Lyran och Johanna så får ni veta mer om hur allt går till.

4 kommentarer:

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!