tisdag 11 juni 2013

berättarfestival i sagobygd

Jag älskar att lyssna på en bra berättare, mina elever fullkomligt tokälskar att lyssna på en av de bästa. Mikael, som kom till oss en gång varje vecka i ettan och fullkomligt trollband både vuxna och barn, dök idag upp som vikarie i klassen.
- Mikael, snälla snälla snääääääälla berätta för oss! Bara en liten kort saga. Snälla!

Nu blev det inte någon saga idag men passa på gott folk att ta en tur till Ljungby i helgen som kommer. Då är det berättarfestival på gång! I dagarna fem är det berättandet i fokus, muntlig tradition förstås men också forskare och en och annan författare. Programmet bjuder en mängd godbitar! Sagomuseet har en FB  - gillar man den så har man full koll!

4 kommentarer:

  1. I år är de väl för sent, men nästa år kanske vi ses i Ljungby då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vem vet? Det är synd för mig som är lärare att det ligger just i skolavslutningsveckan, ofta är jag mycket trött just i den tiden. Hoppas ni får det riktigt bra - ser fram emot rapport på bloggen :-)

      Radera
  2. Åh, vad härligt! Jag kommer från de trakterna så Sagomuséet har jag besökt mer än en gång. Det är väldigt fint, missa inte ett besök om du är i krokarna :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!