torsdag 27 juni 2013

hur main stream är jag?

Klicka på bilden så ser du hela listan.
Linda frågar oss idag hur det är med folkligheten, hur många av titlarna på pockettoppen har du läst?

Jag får väl kalla mig halvvägs-main stream, av de 10 första på listan har jag läst 5 och om man räknar de 20 första så stannar mitt antal på 9 stycken. Både förväntat och något förbryllande, med sisådär 175 lästa titlar per år, år ut och år in, så borde jag ju ha hamnat på närmast full pott men det är bara att inse att mycket av det jag läser aldrig hamnar på någon topplista. Tycker att det är kul att The Great Gatsby har fått sådan draghjälp av filmen att den  just nu ligger på silverplats och Belinda Bauers deckare är topp-bra! Kast med liten kniv och Tropper gillade jag mycket och ingen är som Ove. Han förtjänar förstaplatsen. Väl unnt!

12 kommentarer:

  1. Känner mig lite obildad faktiskt, har läst en på listan - The Great Gatsby men i gammal upplaga..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså, det där med bildning kan man ju diskutera... Har man läst Proust så är man måhända allmänbildad på annat vis ;-) Har du sett Gatsby-filmen?

      Radera
    2. :)
      Jo, jag har sett filmen, på väldigt speciella Electric Cinema i London vilket ev kan ha påverkat att jag blev så pass förtjust i filmen som jag blev (eller så hade jag gillat den lika my oavsett miljön omkring mig..).

      Radera
    3. Jag gillade det överdådiga och en del av citaten och dialogerna men tyvärr såg jag den i 3D och då blev det lite mycket...

      Radera
  2. Hahaha, jag har läst en helt, det var Rosenberg och delar av en, Ove, som jag avskydde och aldrig läste klart. Så jag är nog inte så maintream, men det visste jag å andra sidan redan.

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Jonathan Tropper är nog Mrs E-böcker. Det är muntert med svärta :-)

      Radera
  4. Jag såg faktiskt filmen igår kväll, är lite kluven till den. Som sagt var, man känner sig lite lagom main stream ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite lagom sådär. Jag var också dubbel inför filmen, både ris och ros.

      Radera
  5. Har inte läst så värst många på listan. Tre bara. Förklarar det med att jag inte läst så mycket deckare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många deckare är det! Jag har ju läsår Bauers böcker och det gjorde att jag fick två lästa, just Bauers deckare är ngt alldeles extra som passar även de som inte är deckarfrälsta.

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!