tisdag 5 juli 2011

det där med spatial förmåga och instruktion

På bilden syns min systerson som är en hejare på att bygga lego efter ritning. Han får ihop de mest avancerade starwarsskepp utan problem och jag skulle verkligen behövt honom här häromdagen. Nu var det bara en liten soffa från Ikea som skulle monteras men aj, aj, aj vad jag fick skruva och muttra, lossa och vända. Det där med spatial förmåga är inte min starka sida och visst kan jag läsa instruktioner men det går ju så mycket lättare när det handlar om recept... Helt klart skulle J ha fixat det mycket bättre, det är en kille som kan konsten!

2 kommentarer:

  1. det är tur vi är olika, att vi kan hjälpa varandra. jag föredrar byggbeskrivningar framför recept...

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!