måndag 4 juli 2011

solitär

En enda vit pion blommar i år, så vacker!

5 kommentarer:

  1. Så Fin!!! Mina har vissnat ner för denna säsong. Jag har tre olika sorter men den vita är finast!
    //Gittan
    PS Niceville :-)) DS

    SvaraRadera
  2. Pionen doftar underbart! Min perennrabatt är sen, den kommer sent igång eftersom den kyls ned av ett stort berg. Därav blomning nu.
    @Gittan Visst är Niceville :-))

    SvaraRadera
  3. Så vacker pionen är. Nästa sommar blir det säkert fler blommor. Är det pionen från pionodligen i Hov? Jag köpte en till oss samtidigt men den får jag plantera på ett mer gynnsamt ställe, för den är så spinkig. Inga blommor har den heller, inte ens en knopp.

    UBO

    SvaraRadera
  4. Japp UBO, det är plantan från Hov som blommar för andra året. Förra året kom där en blomma och iår en blomm. Den är en slow starter som de flesta pioner... Inte gillar de att flytta heller så du kanske ska vänta ut din spinkis?

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!