onsdag 13 juli 2011

pilane i godan ro

Point of View
I år är det femårsjubileum för Skulptur i Pilane och en av konstnärerna som varit med från början är Tony Cragg, hans bronsskulpturer är mycket suggestiva. Ofta med organiska former och spännande att se från många olika håll. I år har utställningen ett lekfullt tema och de härliga krokodilerna skulle passat i vilken lekpark som helst, fåren är då inte alls skrämda av de hemska bestarna. De ligger där i godan ro, precis som jag vandrar i det vackra landskapet, insprängt i järnåldersgravfältet står den vackraste av konst. En av de installationer som är kvar från förra året är min favorit. Rekonstruktion av Nils Ramhöj njuter jag ännu en gång. I godan ro.  I sinom tid kommer också fler bilder från utställningen här i bloggen. Hoppas att jag kan locka några nya besökare till en riktigt härlig upplevelse. Välkomna!

2 kommentarer:

  1. En konstupplevelse kan ibland vara lika härlig som en bra bok (nästan i alla fall).

    SvaraRadera
  2. Absolut! Jag ser fram emot Wanås skulpturpark senare i sommar också.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!