onsdag 6 juli 2011

klassikerutmaning

Nu blev det alltså som befarat att första veckan med e-boksanvändning räckte inte mina 3 böcker som man får låna på biblioteket alls till. Att jag har travar med vanliga böcker som belamrar min stuga är plötsligt inte intressant ;-) Nöden är ju som bekant uppfinningarnas moder så jag får starta en personlig utmaning: dags att läsa någon av alla de fantastiska klassiker som faktiskt följde med plattan. Navigerar runt och letar efter något lockande och inspirerad av Lyrans jordenruntresa som nyligen var i Oceanien, fastnar jag hos Katherine Mansfield. The Garden Party är en av hennes allra mest kända noveller. Prövar novellsamlingen från 1922...

2 kommentarer:

  1. Katherine Mansfields The Garden Party läste jag nyligen, lite sorgsen: the show must go on... Hon är intressant, har mer av henne.

    SvaraRadera
  2. Hittills har jag läst några noveller och det känns verkligen som att världen har förändrats men inte familjerna hon beskriver. Brytningstid mellan Victorianska England och ett modernt samhälle. Mycket vackert språk så långt.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!