lördag 16 juli 2011

en tur till konst och båtar

Tänk att jag har så'n tur att jag i mitt sommarviste har nära till mängder av bra konst. Galleri Södra Hamnen 31 i Skärhamn kallar sig ett västsvensk arena för konsthantverk och där är alltid spännande att gå in och ta en titt. Just idag fångade Gertie Larssons keramik mitt öga, lekfullt, färgglatt och man blir lite sugen på ta på de härliga sjöborrarna. Åker man till Skärhamn just den här helgen kan man också se mängder av fina träbåtar på träbåtsfestival. Dunket av en tändkulemotor, glänsade välskötta träbåtar och härlig konst kan lätt fylla en semesterdag. :-)

4 kommentarer:

  1. Tack för att du delar med dig av konsten på Tjörn.
    UBO

    SvaraRadera
  2. Varsågod! Det får bli ett besök i konstens tecken kanske?

    SvaraRadera
  3. jag var och tittade på båtarna igår men såg dig inte!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag tjuvstartade redan på fredagen. Hoppas du hade en mysig dag.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!