söndag 24 juli 2011

här är den, den där hägern

Ett antal kvällar har jag promenerat och cyklat förbi viken och i solnedgångsljuset står vadarfåglarna och letar efter mat i det grunda vattnet. Så vackert, havet alldeles blankt och skiftande i rosa, fåglarna som svarta silhuetter som spegalr sig i ytan. Vilket motiv! Hem efter kamera och så snart jag närmar mig så försvinner de som en hägring mot horisonten. Ett är säkert, någon tålmodig fågelfotograf blir jag aldrig. Några snabba bilder skjutna från höften blev iallafall resultatet. Så här kommer den äntligt den där hägern.

3 kommentarer:

  1. Jag kan föreställa mig hur fint det är i verkligheten.

    SvaraRadera
  2. Tack :-) Nu blev väl bilderna sådär men verkligheten, den var verkligen underskön.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!