lördag 23 juli 2011

dags att ladda för författardagar i Åmål


Tiden är temat för Författardagar i Åmål nästa helg och i GP idag (ska länka om artikeln kommer upp) kan jag läsa ett reportage om Annika Thor som i sin bok Om inte nu så när skriver om flyktingar i tidens spegel. Hon kommer tillsammans med Johannes Anyuru, Carina Burman, Staffan Heimersson, Christina Jutterström, Björn af Kleen, Lars Lerin, Bengt Ohlsson, Linda Olsson, Aino Trosell och Kjell Westö delta i programpunkter som alla diskuterar tidens gång. De flesta av författarna som kommer att delta har jag läst och temat tiden känns alltid aktuellt. Typiskt nog så har jag annat viktigt som händer just den helgen så i år blir det inget besök för min del men jag ska absolut försöka åka en annan gång. Tröstar mig med att låna Linda Olssons senaste Det goda inom dig till min läsplatta.

Vad jag är upptagen med? Jo jag kommer att vara i Lund och hjälpa J att komma på plats och göra en av de saker jag är bäst på. Städa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!